Kartlegging av opplevd diskriminering i Frøya kommune
Se omtale av prosjektet og hovedrapporten her.
Denne brukeren har ikke lagt til noen informasjon til profilen sin ennå.
Kaja har en tverrfaglig utdanning med mastergrad i internasjonale studier fra Aarhus universitet med hovedvekt på sosiologi og migrasjonsstudier. Kaja startet i Proba i 2020, og jobbet før det som forskningsassistent ved Arena Senter for europaforskning ved Universitetet i Oslo. I Proba har Kaja jobbet med en rekke prosjekter innen temaer som integrering, utdanning og mangfold og inkludering, og har spisskompetanse på temaer som rasisme, diskriminering og negativ sosial kontroll.
Kaja har bred erfaring med kvalitative metoder, herunder intervjuer og gruppeintervjuer, casestudier, dokumentstudier og litteraturgjennomgang. Hun har også kompetanse på gjennomføring og analyse av spørreundersøkelser, og på å kombinere kvalitative og kvantitative metoder.
Se omtale av prosjektet og hovedrapporten her.
Se omtale av prosjektet og hovedrapporten her.
Se omtale av prosjektet og hovedrapporten her.
Se omtale av prosjektet og hovedrapporten her.
Se omtale av prosjektet og hovedrapporten her.
På oppdrag for Integrerings- og mangfoldsdirektoratet (IMDi) har Proba undersøkt hvordan negativ sosial kontroll kan utspille seg mellom elever på skolen. I tidligere forskning…
I dette prosjektet har vi på oppdrag fra Integrerings- og mangfoldsdirektoratet (IMDi) undersøkt omfanget av og årsaker til frafall fra introduksjonsprogrammet og opplæring i…
Proba var samarbeidspartner og underleverandør for advokatfirmaet Lund & Co. i utarbeidelsen av denne rapporten for Kultur- og likestillingsdepartementet. Se oppslag på departementets webside…
Som følge av strategien om økt norskinnsats gir Integrerings- og mangfoldsdirektoratet (IMDi) tilskudd til norsktreningsprosjekter i regi av frivillige organisasjoner. På oppdrag for IMDi…
Den digitale aktivitetsplanen (DAP) ble innført i NAV i desember 2017 og skal brukes av alle som mottar arbeidsrettet oppfølging fra NAV. Målene for…